Microsoft, DirectStorage API'sini resmi olarak Windows platformunda kullanıma sundu. API, GPU ile grafik belleği ve bir depolama aygıtı arasında doğrudan veri etkileşimine olanak sağlıyor. Bu sayede oyunların çalışması için gerekli dosyalar doğrudan grafik donanımına aktarılabiliyor. API, hem Windows 10 hem de Windows 11 ile uyumlu olarak çalışıyor. Microsoft, "yerleşik depolama optimizasyonları" için ise Windows 11'i öneriyor.

DirectStorage API'sinin nimetlerinden faydalanabilmek için daha önce bildirilenden farklı olarak PCIe/NVMe arabirimine sahip bir M.2 SSD veya NVMe tabanlı bir depolama aygıtına ihtiyacınız yok. AHCI protokollü bir SATA SSD bile yeterli görülüyor. Tabii burada Microsoft en iyi performans için bir NVMe SSD kullanılmasını öneriyor.

Buraya kadar haberler güzel ancak şöyle bir sıkıntı var. Microsoft, GPU ile hızlandırılmış varlık açma işlemi olan DirectStorage API'sinin asıl özelliğini henüz kullanıma açmış değil. Bu özellik GPU'ların diskteki sıkıştırılmış varlık kitaplıklarında depolanan oyun dosyalarını açmak için hesaplama gölgelendiricilerini 'shader' kullanması. Çoğu oyun disk izini korumak için yerel varlıkları bu şekilde depoluyor. Bu özellik olmadan geliştirici tarafından özel bir oyun kodu sağlanmadığı sürece varlık dekompresyonu için GPU'yu kullanmak pek olası değil ve sıkıştırılmış oyun varlıkları için hala CPU'ya erişilmesi gerekiyor. Microsoft bu konuyla ilgili olarak da GPU hızlandırmalı dekompresyonun etkinleştirilmesinin yol haritalarında bir sonraki adım olduğunu söylüyor. Zaten PC'de henüz bu özelliği kullanan bir oyun mevcut değil. Microsoft sonraki Windows oyunlarını bu özelliği içerecek şekilde sunabilir. Elbette önümüzdeki dönemde geliştiricilerin yeni depolama cihazlarının hızını tam olarak kullanabileceklerini ve PC oyunlarında hızlı yükleme süreleri sunabileceklerini bilmek oldukça güzel.